onsdag, januar 18, 2006

Back in the big city

Min kontorløsning i Buenos Aires! Laptop på solvendt terasse. Perfecto!

Herlig å være tilbake i svært energiske Buenos Aires igjen. Men, nå kan det se ut til at katten er ute av sekken. Kjenner folk i reiselivet og de rapporterer at byen nå er pakket med turister, flere enn noen gang tidligere. Visstnok har Lonely Planet kåret byen til "best place to visit 2006" og da blir det vel ikke mindre. Men, skal prøve å unngå holdingen til den klassiske arrogante, "alt-var-bedre-før" veteran-traveller, siden all denne turismen selvsagt er svært gunstig for argentinerne og økonomien. Situasjon bedrer seg litt og litt for den jevne argentiner, og det må jo være en god ting! Så får jeg heller tåle å se favorittresturantene okkupert av amerikanere!

4 kommentarer:

Joachim Hollekim sa...

Pøbel. Her fryser jeg vannet av meg i Bergen etter seks måneder i Egypt og så sender du slike bilder! Men men, skal da flytte tilbake til Egypt til høsten, om alt går etter planen da.
Insh'allah!

TrUlster sa...

Du vet, hit 'em where it hurts! Flott med planer om retur, men sober erfaring tilsier at av de som tar munnen full med slike ideer er det kun et fåtall som gjennomfører det. Men... insh'allah!

Ragnhild sa...

æsj, no e da berre 1 veka att av mellom amerika og so attende te gufne europa. fysj. Eg klarar ikkje enno å venna meg te tanken. kva med dei korte skjörtene og singletane? kem kan eg no visa min min brune kropp te?. buhuuuu. :(

Joachim Hollekim sa...

Sant nok. På den annen side er det bare lånekassen som står i veien for meg, og de pleier å være ganske snille når det gjelder å la studenter grave seg dypt ned i gjeldsmyra. Dessuten må jeg lære meg mer arabisk enn insh'allah!