onsdag, mai 04, 2005

Liten oey, liten verden

Paaskeoeya er, ikke overraskende, et meget rolig sted. Radikal overgang fra maaneder i metropolene Santiago og Buenos Aires. Av alle ting ble jeg nostalgisk til min oppvekst paa Voss! Ingen laaser doerene og man vaakner til fuglesang og vind som rasler gjennom traerne. Sweet.

Guiden viste seg aa ha en datter som nyss giftet seg med en nordmann, og jammen om det ikke viste seg aa vaere en jeg kjenner fra spanskstudiene! Litt av et sammentreff! Siden hun er paa oeya mens hun venter paa at den chilenske papirmoellen skal klargjoere papirene for Norge, sendte jeg han en sms og han ba meg overraske henne med blomster. Alt for romantikken!

M viste seg aa vaere en meget livlig jente og i gaar ble jeg med henne og venninnene paa en bursdagsfest paa en lokal pub. Mange herlige karakterer. Kan paa ingen maate beskylde los pascuenses for manglende festiver. Senere, midt paa natten bar det avgaarde med pickup opp paa et fjell. Utsikt over landsbyen og en fantastisk, straalende klar stjernehimmel, ikke sett noe lignende siden Zanzibar. Paa vei ned igjen klarte den minst edru av typene aa falle av lasteplanet, men til alt hell uten varige men!

M insisterer med stor gjestfrihet paa at jeg boer bli her lenger, til loerdag, kan bo hos familien. Hennes kontakter i LanChile kan visstnok uproblematisk endre billetten. Burde absolutt ha reist her tidligere, for naa er dessverre programmet for tett med retur til Santiago torsdag, Buenos Aires loerdag, for paa tirsdag aa returnere til den gamle verden.

Ingen kommentarer: