mandag, mai 02, 2005

Paaskeoeyas daarligste sjaafoer

Fest fredag hos tre skandinaver som delte en feita penthouseleilighet med veranda med kalasutsikt over den palmedekorerte Plaze des Armas klin i sentrum av Santiago. Tenk noe a la Bergens Torgallmenningen. 50 % utlendinger og resten chilenere, endte opp med aa faa K2 til aa foele seg fremmedgjort i egen by. Uansett et relativt representativt inntrykk av en typisk norsk fest, komplett med fulle damer som faller overende!

Etter at vi knertet en flaske pisco paa festen endte jeg opp med aa forsove meg en og en halv time til 0900-flyet til Paaskeoeya! Hoerte ingen alarm og kun en vaklende intern "body-clock" reddet dagen nok til at jeg fikk kastet meg inn i en taxi i tide. Siden det kun gaar tre fly i uken ville det vaert ganske saa pinlig aa misse flighten

Seks timer senere blir jeg moett paa oeya av den chilenske regnskapsfoereren C, Paaskeoeyas mest miserable sjaafoer. Viser seg at mannen har vraket bilen to ganger i loepet de to aarene han har vaert her, sist i forrige uke. Noe av en prestsjon naar man tar med i betraktningen at oeya har kun to gater i "sentrum" og en lang vei rundt hele oeya, og det kun er ca 3000 personer som bor her! Heldigvis er det annen kar som skal ta meg paa en tour rundt oeya, da C har innsett at han ikke er skapt for aa kjoere biler!

Ingen kommentarer: